Translate

петък, 15 февруари 2013 г.

Крем Дипломат

Това е един от любимите ми десерти от детството. Баба ми го приготвяше изключително рядко, но вкусът  се е запечатал в съзнанието ми. Скоро открих тефтера й с рецепти и бързам да споделя нейната, въпреки че съм изпробвала и други с това заглавие :)



Продукти:
1л. прясно мляко
7 яйца
1 ч.ч захар
2.с.л. брашно
1 лимон
2.с.л. какао
100гр смляни орехи
1 пакетче желатин








Начин на приготвяне:

В тенджера слагам млякото, жълтъците, брашното и захарта и леко загрявам на котлона. През това време си подготвям желатина, като го разтварям в малко студена вода и оставям за 5 мин да набъбне - прибавям и него в тенджерата. Бъркам сместа през цялото време, докато кипне. Трябва да се получи гъст крем. Оставям го да се охлади и през това време разбивам белтъците на сняг.
*ако не искате да консумирате сурови яйца, заместете със сладкарска сметана - 200мл

След като млечната смес се е охладила, прибавям белтъците и разбърквам внимателно с дървена лъжица или сладкарска бъркалка. Разделям сместа на 3 части. В едната част прибавям кората от настъргания лимон (аз добавям и жълта сладкарска боя за допълнителна цветност), във втората слагам какаото, а в третата орехите.

Слагам в чашки като редувам с лъжица от трите крема. Охлаждам в хладилник за няколко часа.

*ако искате да направите десерта във форма за кейк и да го обърнете, за по-голям ефект, сложете още едно пакетче желатин.

Няма коментари:

Публикуване на коментар